SOCIS I COL·LABORADORS

En aquest apartat es parlarà sobre la tipologia de socis existent i la participació dels diferents socis i voluntaris en les diferents activitats que s’han anat realitzant al llarg de l’any.

​

Aquest any, s’ha realitzat el Reglament de Règim Intern de l’entitat, aquest document, ha permès aclarir la classificació dels diferents socis de l’entitat. Es poden distingir 4 categories de socis:

​

• Soci primera persona: El soci usuari és aquell soci que participa de l’associació i que té un problema de salut mental.

• Soci familiar: És familiar de una persona amb trastorn mental i participa a la vida activa de l’associació.

• Soci col·laborador: No és familiar, ni usuari però vol col·laborar econòmicament amb l’associació per motius personal. Té dret a participar de l’Assemblea General de Socis. Els comerços que participen de forma voluntari s’inclouen en aquest apartat.

• Soci que participa en activitats especials: És aquell soci que participa en algun taller que es realitza sota l’organització de l’associació, ja pot ser familiar o simplement una persona sensibilitzada amb la salut mental.

Voluntari

Un dels altres punts forts de l'Associació El Far és la gran base de voluntariat amb què consta. El voluntari en El Far resulta una peça fonamental ja que intervé en la dinàmica de l’Associació. L’any 2020, han col·laborat un total de 30 voluntaris en les diferents activitats. En la persona voluntària es busca que sigui:

Voluntari_page-0001.jpg

El perfil de voluntari que té l’Associació El Far, dona suport en actes comunitaris com ara, la paradeta. També participa en la dinamització de tallers per a persones amb trastorn mental i realitza acompanyaments operatius. Per últim, també ajuda en les tasques administratives.

Actualment, l’associació compte amb un total de 104 socis que provenen de 18 municipis diferents. Cal destacar però, que el gruix més importants de socis (el 65%), són de La Garriga. La resta de socis provenen d’altres municipis. Entre un 3 i un 5% provenen de: Barcelona, Aiguafreda, Granollers, Les Franqueses del Vallès i Santa Eulàlia de Ronçana. Finalment, entre un 1 i un 2% provenen de: Canovelles, Cardedeu, Centelles, Figaró-Montmany, Girona, l’Ametlla del Vallès, Lliçà de Vall, Mataró, Mollet del Vallès, Sant Feliu de Codines, Sant Pere de Vilamajor i Vallgorguina. I gràcies als comerços que col·laboren amb nosaltres:

Tipologia de socis.jpg
Logos totals 23-3-22 horitzontal.png